Sidor

fredag 27 januari 2012

Lila, lila, lila

Fy på mig, nu var det längesen jag la ut något... Skärpning!
Här är i alla fall ett bokkort jag gjorde till min mamma som fyller år på nyårsafton. Helt i olika lila toner och med swirls och glittrande fjärilar som dekoration. Det blir så fint när man sticker in dekorationerna litegrann mellan 'boksidorna', det blir verkligen en 3D-effekt!
Idén att använda både den utstansade swirlen (inne i boken) och negativet (det som blir över) på framsidan hittade jag i nån blogg. Jag gillar att bakgrundspappret tittar fram sådär.
Sen är det som det är: färgerna blir inte bra på kort och glittret kommer inte fram riktig heller...









På söndag ska pysselgänget träffas, vi får se vad det blir för resultat av det... Kul ska det bli i alla fall.
Ha en trevlig helg!

1 kommentar: