Sidor

fredag 3 februari 2012

Dubbelt kaskadkort

Hej på er!

Först vill jag tacka mina pysselkompisar för en härlig söndag!! Det är så skönt att vara bland folk som förstår en, som utropar ett stort 'Ååååååhh har du senaste numret av Ett Trykk' och inte alls tycker den lyckan är konstig på något sätt ;-). Och som kan ha långa diskussioner om en ny scrapväska, eller om var man får tag på oanvända kapsyler. Själv har jag inte vågat mig på att köpa några ännu ;-).
Det ger energi att träffa er!

Kubkalendern jag började på är inte färdig ännu. Jag tappade sugen lite när det nya limmet jag använde inte höll måttet, men senast i helgen ska jag ha limmat om kuberna och göra kalendern färdig.

Så länge visar jag ett dubbelt kaskadkort jag gjorde innan jul. Idén kommer från Maya, och här är hennes tutorial.
Min blev blå, liksom Mayas. Två tags sticks ner i kortet, med plats att skriva en hälsning. På en av dom finns också en ficka för ett presentkort. I princip inga dekorationer alls utom mönsterpapper och stämplar (några glittriga). Jag satte en rund adressetikett på framsidan också. Om jag inte minns fel så kommer mönsterpappret från Maya Design, det gick liksom inte att dölja det med pynt.
Min mamma fick kortet i julklapp med presentkort på Panduro.




Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar