Sidor

onsdag 7 november 2012

Julkortställ

Svärföräldrarna förärades med ett julkortställ... Kul att göra och det gick på ett par minuter bara att vika alla sidor, jag vek dom 2 och 2. Jag sparade rätt många sidor både i början och i slutet, jag gillar anfangen som syns också!

Jag har använt ett spetsband med rött sidenband invävt, ett helt gäng blommor som vandrar längs bandet ner mot botten. Jag sa inte i bokhandeln vad jag skulle göra med boken... tänkte att det kanske är känsligt och anses som att förstöra kultur. Vilket ju i och för sig är just vad jag gjort, men vackert blev det!
En etikett är instucken i nederkanten med min personliga stämpel och sidornas kanter (även vikningarna) är lite svärtade för att se äldre ut även om det inte syns på bilderna. Jag har tummat en del i hörnerna och kanterna på de lämnade sidorna också.

Jag gjorde ett busenkelt julkort också som jag lämnade som ledtråd när dom inte kunde lista ut vad boken skulle/kunde användas till. Ledtråden gjorde susen! :-)


Här är etiketten utdragen ur sin gömma!

 
Närbild på några av blommorna (och lite pärlor på tråd).



Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar