Sidor

onsdag 7 november 2012

Floda Lada

Jag och dottern (8 ½ år) besökte pysselloppisen i Floda Lada i lördags.  Det var trevligt och framförallt dottern fick handlat en del egna bra-att-ha-pysselgrejer. Jag hittade litegrann också... Hos en av säljarna (som hade stora mängder stämplar att sälja) fick jag en se en riktigt bra förvaring av EZ-monterade stämplar som jag har tagit efter:

En helt vanlig pärm, med varannan plastficka varannan fotokartong (det står "självhäftande blad" på förpackningen; lite hårdare kartong med plastöverdrag som man drar undan så är det klistrigt under). I  plastfickan sätter man ett helt vanligt vitt A4 med motiven stämplade och på fotokartongen klibbar stämplarna fast. Jag hade även tidiagre tänkt använda fotokartong, men stämpla upp motiven under plasten, men den här varianten är ju mycket bättre! Man behöver inte ta loss stämpeln för att se motivet (bilder är ju en sak men textstämplar är ju ibland jobbiga att läsa baklänges/spegelvänt!) och det är enklare att stämpla in nya motiv på lediga platser.

Man kan ju välja själv om man vill ha stämplar på båda sidorna av fotokartongen (och därmed också 2-sidigt i plastfickorna) men jag använder bara ena sidan.


Dottern sa när vi gick hemåt att "Jag känner mig som världens lyckligaste barn!" (ibland är det så enkelt att göra dom glada)... jag var rätt nöjd själv också!

Hepp! Två inlägg på samma dag... helt klart REKORD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar