Sidor

tisdag 13 mars 2012

Den som spar han har!

Jag behövde en konservburk för ett projekt. Det behövde vara en med en liten kant, dock inte vass. Mamma ställde upp och åt soppa :D

Alltså; en konservburk, lite papper, några blommor och annat och voilá:
en sparbössa!






I sann spar-anda använde jag papper som blivit över från Stationery-boxen. Men jag insåg efteråt att jag borde lagt en 'foto-matta' under blommorna så hade dom lyfts fram lite bättre. Nåja, mamma har ätit mer soppa...
Jag la en bit papper i botten på burken också för att dämpa skramlet lite. Locket (av papper, burkens originallock blir ju böjt) kan man låta ligga på burkens kant helt enkelt, men jag gjorde en papperskant också för säkerhets skull.  Man får använda blommorna som handtag när man behöver länsa burken.

Idén fick jag från en annan deltagare på Countryscraps workshop i höstas med Ingvild Bolme. Tack så mycket!

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Snygg spargris gillar snörningen bara såå snygg!
    Det skall bli roligt att träffas till helgen och
    njuta av allt nytt som stömmat in i butikerna.
    Må så gott!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ville bara titta in och önska dig en
    Glad Påsk!
    Kramis

    SvaraRadera