Sidor

torsdag 24 november 2011

Bus eller Godis?!

Nej, nu har det varit lite för mycket "putti-nutt" med blommor och bröllop ett tag, så det är hög tid för lite tuffare grejer igen! ...skojar bara...
Men lite sanning ligger det i det, för här visar jag en häxkittel som dottern hade på Halloween. Jag fick idén efter att ha sett denna vattenkanna ungefär samtidigt som jag testat Falsk metall-tekniken (som jag först såg här hos Tesa Tipsar). Dessutom var det strax före Halloween.
Jag gjorde lite ändringar på vattenkannan för att få det mer likt en kaffekanna: tog bort kanten som sticker upp i framkanten på vattenkannan, gjorde annan typ av handtag och hällpipen formade jag lite annorlunda. Och så gjorde jag ett lock också. Jag använde akrylfärg i svart och koppar i flera lager innan jag tyckte den såg tillräckligt "ruffig" ut.
Det var så roligt att göra denna kittel så jag gjorde en till som dottern till en jobbarkompis fick...

Tack för besöket, jag blir jätteglad om du  lämnar en kommentar!



2 kommentarer:

  1. Åhhhh fy faderulland, så lekker denne var!!
    Himmel og hav, så stilig å lage en kaffekanne ♥♥♥
    Når det gjelder mitt dobbel kaskade kort, så limer jeg ikke igjen bunnen på tag-lommene, om du gjør det får du ikke den samme effekten av kortet ;)
    Da blir det flatt ikke 3D.
    Ha ei flott helg,
    klem fra Maya

    SvaraRadera
  2. Oh...that is gorgeous! I love that you turned it into a kettle! Awesome idea!
    Hugs and smiles

    SvaraRadera