Sidor

lördag 12 oktober 2013

Vin och halsband...

Hej igen!

Det är väldigt vad det går långt mellan uppdateringarna. Jag får kompensera det idag med två alster...

Först ut blir en "ask" för en flaska. Nog för att en flaska vin kan kännas fint nog att ge bort, men så här blir det ännu lite extra. En kollega fyllde jämnt och förärades med denna flaska. Hon använder mycket beige och blått så det passade ju bra med dom färgerna!


 


 
Nog blir det fint trots att den är mycket sparsamt dekorerad!
 
Och så har jag behövt något bra att hänga mina halsband på... Framförallt ville jag ha dom nere i hallen eftersom det är där jag oftast befinner mig när jag inser att jag behöver nåt att hänga runt halsen - inte uppe i sovrummet.
 
Jag tänkte på nyckelskåp, men halsband är ju lite längre än nycklar så jag gjorde en tavla med krokar istället. Köpte en färdig platta på Panduro. Egentligen är det meningen att man ska sätta mosaik i den och använda som grytunderlägg. Jag målade den vit och satte ett fint mösterpapper inuti. Sedan lackade jag med dekoupagelim ett par lager innan jag skruvade i ett antal krokar.
 
Tyvärr hade jag inget jättebra ställe att hänga den på så den gömmer sig inne i hallgarderoben...
 


 
Och nej, det är inte riktigt så här gott om plats i garderoben i verkligheten! ;-) Inte bland halsbanden heller...
Ha en fortsatt härlig helg!
 
 


1 kommentar:

  1. Hej Eva-Lena!
    Vilken snygg presentförpackning, gillar verkligen formen.
    Du har så många fina idéer, gör fiiin tavla till halsbanden.
    Längtar till vi ses igen, det blir väl mässan...
    Många Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera